Startbijeenkomst drukbezocht

Afgelopen donderdag is in zaal De Brouwketel in Escharen het startsein gegeven voor het toeristisch seizoen 2019. Tijdens een drukbezochte bijeenkomst werden onder meer het Land van Cuijk Magazine 2019 overhandigd en de nieuwe toolkit gepresenteerd.
Fotograaf Bart Nijs was uitgenodigd om uit te leggen hoe belangrijk beelden zijn voor potentiële bezoekers van bedrijven, evenementen en bezienswaardigheden in het Land van Cuijk. “Bezoekers van jouw website beslissen gemiddeld binnen een paar milliseconden of ze jouw pagina interessant genoeg vinden om op door te klikken. Een goed beeld blijft hangen en is belangrijker dan een mooi geschreven tekst.”
Bart Nijs liet aan de hand van concrete voorbeelden zien hoe goede foto’s van invloed zijn op de eerste indruk, die geïnteresseerden aan jouw bedrijf, evenement of bezienswaardigheid overhouden.

Ambitieuze plannen voor 2019

Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk neemt dit jaar, samen met partner Cybox, de eigen website onder handen. Bij het bepalen van de vorm en de inhoud van de vernieuwde website worden ook de toeristisch-recreatieve platforms betrokken.
Verder ontwikkelt het Regionaal Bureau voor Toerisme in 2019 campagnes die tot doel hebben om meer Duitsers, watersporters en camperaars te verleiden om enkele dagen naar het Land van Cuijk te komen. Bovendien haakt het Land van Cuijk met eigen activiteiten in op de herdenking van 75 jaar bevrijding Zuid-Nederland.
De vernieuwing van de website en de doelgroepcampagnes zijn nieuwe activiteiten in het jaarplan 2019 van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk. “We blijven daarnaast ook doen wat we al deden”, aldus toeristisch manager Erik Jansen. “Dat betekent dat we ook in 2019 naar beurzen en evenementen gaan, op sociale media actief zijn, perspublicaties regelen, promotiemiddelen maken, kennisbijeenkomsten voor ondernemers organiseren, de Toeristische Ontmoetingspunten en de groeteractiviteiten blijven faciliteren en waar mogelijk, samen met ondernemers, nieuwe producten ontwikkelen.”

‘Je moet er samen even voor bukken’

Een bekend gezegde luidt dat je ijzer moet smeden als het heet is. Tijdens de bijeenkomst in De Brouwketel liet Erik Jansen aan de hand van actuele trends en cijfers zien dat het de moeite loont om juist nu te investeren in de gezamenlijke promotie van toeristisch Land van Cuijk. “De kansen liggen voor het oprapen. Je moet er alleen even voor bukken”, citeerde hij trendwatcher Adjiej Bakas.
Jansen pleitte er voor om, waar dat kan, samen te werken. “Alleen dan kunnen wij als Land van Cuijk écht een verschil maken. We zijn nu eenmaal niet de enige regio in Nederland die zijn best doet om meer toeristen en recreanten te trekken. In dat speelveld van partijen die proberen om een graantje mee te pikken van het toenemende toerisme, moet je slim zijn. Toeristen en recreanten verwachten bijzondere belevenissen. Om die te kunnen bieden is het cruciaal dat je de samenwerking zoekt.”
De presentatie van Erik Jansen is terug te vinden op de website van RBT Land van Cuijk: https://www.rbtlandvancuijk.nl/deelname/start-toeristisch-seizoen-2019/ 

Presentatie Land van Cuijk Magazine 2019

Een goed voorbeeld van de huidige samenwerking van toeristische bedrijven en organisaties in het Land van Cuijk zijn de promotiemiddelen die het Regionaal Bureau voor Toerisme, in samenwerking met Cybox internet & communicatie en Vita Magazine, heeft ontwikkeld.
Eerder dit jaar werden al handzame Fiets- en Wandelboekjes verspreid tijdens de toerismebeurzen waar het Regionaal Bureau voor Toerisme, namens het Land van Cuijk, aan heeft deelgenomen. Afgelopen donderdag werd het 68 pagina’s tellende Land van Cuijk Magazine gepresenteerd. Verder zijn voor alle negen, bijzondere reisbestemmingen in het Land van Cuijk ‘belevingskaarten’ gemaakt, die in een oogopslag laten zien wat er te zien en te doen is. “Deze promotiemiddelen zijn tot stand gekomen dankzij de medewerking van meer dan tachtig ondernemers en organisaties en de vijf gemeenten. Het laat zien hoe relevant samenwerking is,”, aldus Erik Jansen.
De eerste exemplaren van het Land van Cuijk Magazine werden uitgereikt aan de aanwezige beursvrijwilligers, als dank voor hun inzet tijdens de beurzen in het voorjaar.

Promotiepakket op 100 adressen

De afgelopen donderdag gepresenteerde promotiemiddelen liggen vanaf Pasen bij 100 adressen in het Land van Cuijk. Ze zijn in eerste instantie bedoeld voor toeristen en recreanten die overwegen om naar het Land van Cuijk te komen of die al in het gebied zijn en willen weten wat er te doen is.
Bij de deelnemers die niet aanwezig konden zijn tijdens de startbijeenkomst wordt deze week het Land van Cuijk Promotiepakket afgegeven. Het is niet mogelijk om op voorhand aan te geven op welke dag en tijdstip onze bezorger langskomt.
Ondernemers en organisaties, die géén advertorial of advertentie in het Land van Cuijk Magazine, op de Belevingskaarten en/of in het Fiets en Wandelboekje hebben geplaatst, kunnen magazines, boekjes en kaarten ophalen bij Cybox, in Boxmeer. Graag vooraf aanvragen via info@rbtlandvancuijk.nl wij nemen dan contact met u op.

Land van Cuijk Magazine ook digitaal

Het Land van Cuijk Magazine 2019 is ook digitaal beschikbaar. Het magazine staat als ‘doorbladerbare pdf’ op www.landvancuijk.nl/magazine.
Verblijfsaccommodaties, die hun gasten een voorproefje willen geven van wat zij in het Land van Cuijk kunnen beleven, kunnen de link doorsturen.

Toolkit met logo’s, foto’s en teksten

Tijdens de startbijeenkomst in De Brouwketel is ook de nieuwe digitale toolkit gepresenteerd. Op verzoek van een aantal Toeristische Ontmoetingspunten is op de site van het Regionaal Bureau voor Toerisme een plek gecreëerd waar ondernemers en organisaties foto’s, logo’s en teksten kunnen downloaden. De content mogen ze gebruiken voor hun eigen websites, folders en andere promotiemiddelen. Op die manier dragen ondernemers bij een meer eenduidige uitstraling van het Land van Cuijk.
De toolkit is te vinden op https://www.rbtlandvancuijk.nl/toolkit/