Promotie van Land van Cuijk – deel 1

Dezer weken worden op tal van plekken, momenten en platformen de toeristische bezienswaardigheden van het Land van Cuijk gepromoot.
Vandaag (17 september) start in de Jaarbeurs in Utrecht het vijfdaagse consumentenevenement 50PlusBeurs. Tot en met zaterdag worden ruim 100.000 bezoekers verwacht. Het Land van Cuijk heeft een eigen (hoek)stand in de hal waar ook andere toeristische regio’s en organisaties staan.
Zes Land van Cuijkse ondernemers hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een speciale beursaanbieding te doen. De beursaanbiedingen staan op de webpagina  https://www.landvancuijk.nl/50plusbeurs/ en worden via de verpakking van de Land van Cuijk kruidenthee (die tijdens de beurs in een oplage van 1500 exemplaren wordt uitgereikt) en via Facebook onder de aandacht van de bezoekers van de 50PlusBeurs gebracht.

Promotie van Land van Cuijk – deel 2

Komende zondag 22 september verschijnt de special Reise in die Niederlande in de Duitse krant Welt am Sonntag. De special gaat mee in de bijlage voor Nord-Rhein Westfalen. De bijlage heeft een oplage van 241.000 exemplaren en wordt vooral gelezen door hoger opgeleide Duitsers van 45 jaar en ouder.
Het Land van Cuijk presenteert zich in de special met een halve pagina redactie en een halve pagina advertentie. De redactie van Welt am Sonntag heeft ervoor gekozen om de fietsbrug in het Oorlogsmuseum in Overloon en het UNESCO-gebied Maasheggen uit te lichten als twee bijzondere bezienswaardigheden in het Land van Cuijk.
De advertentie is mede mogelijk gemaakt door zeven partners: Maasheggen UNESCO, Oorlogsmuseum Overloon, Van der Valk Hotel Cuijk-Nijmegen, City Resort Hotel Mill, gastenverblijf Brembroeken, de centrumondernemers in Boxmeer en ZooParc in Overloon.

Promotie Land van Cuijk – deel 3

Op 26 september verschijnt de Margriet Er Op Uit Gids. De gids wordt meegehecht in het hart van de abonnee-oplage van Margriet (104.881 exemplaren).
Het Land van Cuijk is een van de toeristische bestemmingen die extra aandacht krijgt in de Margriet Er Op Uit Gids. Wij hebben input mogen aanleveren voor een advertorial van een halve pagina.

Online training Brabant Remembers

Krijgt u vragen van gasten over het oorlogsverleden van Brabant en moet u het antwoord schuldig blijven? Volg dan de online training over de (inter)nationale Brabant Remembers. De online training is ontwikkeld door VisitBrabant en te vinden op https://elearning.visitbrabant.com/nl/Bezoekers/Trainingen/Details-training/3449. Om de training te kunnen volgen is een inlogcode nodig. Die kan gratis worden aangevraagd.
In de online training staan de verhalen van de bevrijding centraal. Verder wordt aandacht besteed aan musea (zoals het Oorlogsmuseum in Overloon) en andere markante plekken waar het oorlogsverleden nog zichtbaar is.
De online training is bedoeld voor de Brabantse vrijetijdssector, zoals Toeristische Ontmoetingspunten, verblijfsaccommodaties, horecagelegenheden, evenementorganisatoren en medewerkers van musea. De oefenvragen in de training betrekken u actief bij het doorlopen van de training en met een toets aan het einde wordt uw kennis getest. Bij voldoende resultaat behaalt u een certificaat.

App en site Route.nl verbeterd

Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk is partner van Route.nl. Afgelopen jaar heeft Route.nl hard gewerkt aan verbeteringen aan haar website en app:

  • route.nl heeft een nieuwe look die beter past bij het gebruik op een mobiele telefoon;

  • in de app vindt u nu ook een routeplanner en 3D-navigatie;

  • zowel de website als de app zijn sneller geworden;

  • het routegebied is uitgebreid door de toevoeging van routes in Denemarken;

  • de navigatie zal u (terug) naar de route begeleiden wanneer u tijdens het wandelen of fietsen van de route af gaat. Op Android is het al mogelijk, iOS volgt snel.