Inschrijven promotiemiddelen 2020

Wij gaan ook in 2020 door met het promoten van het Land van Cuijk als aantrekkelijke bestemming voor toeristen. Daarvoor worden tal van middelen ingezet, waaronder de Land van Cuijk Reisgids, het Fiets & Wandelboekje en de Belevingskaart.
Toeristische ondernemers en organisaties kunnen zich daarin presenteren, onder meer door een advertorial of advertentie te plaatsen. Welke mogelijkheden zijn er?

  • de Land van Cuijk Reisgids 2020, met uitvoerige informatie over de bezienswaardigheden in de regio. Het magazine (20.000 exemplaren) wordt zowel binnen als buiten de regio verspreid;

  • het Fiets & Wandelboekje 2020, met de belangrijkste fiets- en wandelroutes in het Land van Cuijk. De tweetalige (Nederlands en Duits) boekjes worden in een totale oplage van 10.000 exemplaren vooral uitgegeven tijdens grote beurzen en evenementen en zijn met name interessant voor bedrijven, die zich richten op fietsers en wandelaars, en voor horecagelegenheden, die aan een van de routes liggen;

  • de Belevingskaart Land van Cuijk 2020, met op de kaart de meest bijzondere bezienswaardigheden van de regio. Op de achterzijde van de kaart (10.000 exemplaren) is ruimte voor advertenties, bijvoorbeeld van restaurants, lunchrooms, dagattracties en winkels. De kaart wordt vooral uitgedeeld aan toeristen, die al in onze regio aanwezig zijn en benieuwd zijn naar wat hier te beleven valt en waar ze kunnen eten of drinken.

Wilt u een advertentie of een advertorial plaatsen in een of meer van deze middelen of heeft u vragen, stuur dan een bericht naar info@rbtlandvancuijk.nl.
U kunt ook het digitale inschrijfformulier op https://www.rbtlandvancuijk.nl/inschrijven/ gebruiken. Wij nemen in dat geval zo spoedig mogelijk contact met u op.
De promotiemiddelen worden ontwikkeld in samenwerking met Cybox internet & communicatie en Vita Magazine.

Presentatie horecaondernemers

Op uitnodiging van het bestuur van de Koninklijke Horeca Nederland afdeling Land van Cuijk mochten wij afgelopen donderdag een presentatie geven aan hun leden. De rode draad van de presentatie en de aansluitende discussie was de constatering dat toerisme en horeca elkaar meer kunnen versterken dan tot nu toe gebeurt.
De presentatie maakte aan de hand van de beschrijving van relevante ontwikkelingen en trends duidelijk hoe ook horecabedrijven kunnen profiteren van de groei van toerisme. Ook de rol van het Regionaal Bureau voor Toerisme bij de promotie van het Land van Cuijk werd toegelicht. Meer weten over deze presentatie? Stuur een bericht naar info@rbtlandvancuijk.nl

Animatiefilm over Tontje d’n Dwerg

Illustratrice Inge Jansen en muzikant Martijn Kuijten hebben een animatiefilm gemaakt over Tôntje d’n Dwerg uit Oploo. De animatiefilm is onderdeel van het programma Goud van Brabant en vertelt het verhaal van Toon van Els.
Tôntje d’n Dwerg zwierf aan het einde van de 19e en begin van de 20e eeuw over de Peel. Ter nagedachtenis aan hem is in Oploo een standbeeld geplaatst en werd in de jaren negentig een toneelstuk geschreven én opgevoerd.
De animatiefilm ‘De Ballade van Tôntje d’n Dwerg – verschoppeling uit de Peel’ is te bekijken via https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=23Vu2VFVfNU&feature=emb_logo

Groeters Sambeek maken kans op prijs

Tijdens de zomerperiode geven enthousiaste groeters elke woensdagmiddag een rondleiding bij de stuw in Sambeek. Hun inspanningen worden gewaardeerd. Dat blijkt onder meer uit hun nominatie voor de Dr. Peelen Stimuleringsprijs in Boxmeer. Ook de dialectwerkgroep ‘Wie wá bewaart’ uit Overloon is kandidaat.
Voor de Dr. Peelen Cultuurprijs zijn drie voordrachten genomineerd: de vereniging De Metworst, stichting Landschapsbeheer Boxmeer (SlaBox) en de organisatoren van de tweejaarlijkse manifestatie Kunst van het Geloven.
Op zaterdagavond 11 januari worden de winnaars van beide prijzen bekendgemaakt. Naast de eer en een prachtig beeldje ontvangen de winnaars ook een geldbedrag.

Meer Duitse toeristen naar Brabant

Dat Duitsland -en vooral Nord-Rhein Westfalen- een interessante groeimarkt is voor toeristische bedrijven in het Land van Cuijk, hebben we al vaker betoogd.
In de afgelopen jaren is, samen met bedrijven in de regio, al een aantal marketingactiviteiten ontwikkeld, die zich specifiek richten op Nord-Rhein Westfalen. Overigens is het Land van Cuijk daar niet uniek in; ook andere Brabantse regio’s zetten meer in op de komst van Duitse toeristen.
Met succes, naar nu blijkt. In juli en augustus 2019 is het toeristisch bezoek aan Noord-Brabant, ten opzichte van de vorige zomer, met 13% gestegen. Dat ligt ruim boven de landelijke stijging van 4%.
Opvallend daarbij is de flinke toename in Duitse gasten in onze provincie. Noord-Brabant is als het gaat om het aantal Duitse gasten de snelst groeiende provincie in Nederland. Anders dan in de kustprovincies, waar Duitsers in de zomer vaak enkele weken verblijven, is Brabant vooral een aantrekkelijke bestemming voor een kort verblijf van gemiddeld drie dagen. Dat past ook bij ons beeld dat het Land van Cuijk vooral interessant is voor Duitse toeristen, die met name rondom de feestdagen op zoek zijn naar een aantrekkelijke shortbreak.