In 2019...

… zijn er naar schatting 17.500 Land van Cuijk Magazines, 10.000 boekjes met de mooiste fiets- en wandelroutes in het Land van Cuijk en 10.000 Belevingskaarten van negen regionale reisbestemmingen verspreid;
… heeft het Land van Cuijk zich gepresenteerd tijdens de Fiets- en Wandelbeurzen in Gent en Utrecht, de Touristikmesse in Kalkar, de Kampeerbeurs van Vervat in Rotterdam en de 50Plus Beurs in Utrecht. Op deze beurzen kwamen zo’n 175.000 bezoekers af;
… hebben we 1500 verpakkingen met Maasheggenthee uitgereikt tijdens de 50Plus Beurs;
… is samengewerkt met de Duitse camperorganisatie Mein Platz en is het Land van Cuijk als reisbestemming gepromoot in een drietalige catalogus voor camperaars, met een oplage van 200.000 exemplaren;
… hebben we campagne gevoerd in Nord-Rhein Westfalen, met onder meer advertentiepagina in Welt am Sonntag en artikelen en een lezersprijsvraag in Niederrhein Nachrichten;
… zijn er artikelen verschenen en advertenties geplaatst in onder meer Cyclelive Magazine, Toeractief, de Er-Op-Uit-Gids van Margriet en Vita Magazine;
… heeft de Land van Cuijk Ballon meer dan 50 vaarten gemaakt in binnen- en buitenland;
… heeft de Land van Cuijk Ballon deelgenomen aan grote festivals in Tannheim (Oostenrijk), Metz (Frankrijk), Kevelaer en Mehr (Duitsland) en Hardenberg, Gemert én Grave. Deze festivals werden bezocht door in totaal meer dan 130.000 bezoekers;
… is tijdens het Ballonfestival in Grave de modelversie van de Land van Cuijk Ballon ten doop gehouden;
… is in samenwerking met partner Cybox de website www.visitlandvancuijk.nlstevig onderhanden genomen;
… is er, als service voor ondernemers en organisatie, een online toolkit ontwikkeld met onder meer logo’s, foto’s en teksten. Deze toolkit is te vinden op www.rbtlandvancuijk.nl/toolkit;
… is een overzichtspagina (www.landvancuijkremembers.nl) gemaakt van de activiteiten, die in het Land van Cuijk zijn georganiseerd om de bevrijding van 75 jaar geleden te herdenken;
… zijn vanuit de accounts Groeten uit het Land van Cuijk (Nederlandstalig) en Erlebe das Land van Cuijk (Duitstalige) meer dan honderd, soms op specifieke doelgroepen gerichte, berichten op de sociale media gepost en gedeeld. Deze berichten zijn door honderdduizenden mensen bekeken, verder verspreid of geliked;
… heeft het RBT twee bijeenkomsten georganiseerd voor toeristische ondernemers en organisaties: de startbijeenkomst voor het nieuwe toeristische seizoen (maart) en de Inspiratiedag met onder meer presentaties over gastvrijheid, reviews en toegankelijk toerisme (november). Op verzoek heeft het RBT ook tijdens andere bijeenkomsten, zoals tijdens een congres van de provincie Zuid-Holland, presentaties gegeven over de ontwikkeling van toerisme en recreatie in Nederland en het Land van Cuijk in het bijzonder; 
… zijn in samenwerking met Niederrhein Tourismus en Platform Maasduinen tien grensoverschrijdende fiets- en wandelroutes ontwikkeld én verspreid;
… hebben we de organisatie van Een Goei Leven Beleven (32 activiteiten in 3 dagen) van harte ondersteund, onder meer met twee pop-up fietsroutes. Deze routes zijn gepromoot door Routebureau Brabant en door Route.nl en door meer dan 125.000 mensen bekeken;
… hebben tal van vrijwillige Groeters wederom bezoekers de bijzondere plekken in het Land van Cuijk laten zien;
… mochten we weer een beroep doen op een groot aantal enthousiaste beursvrijwilligers;
… zijn in Catharinahof in Grave en in de jachthavens in Boxmeer en Cuijk nieuwe Toeristische Ontmoetingspunten ingericht;
... zijn er 50 van dit soort nieuwsbrieven uitgebracht;
… heeft het bestuur van Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk afscheid genomen van Jacqueline le Grand (secretaris) en Carel van Genugten (lid van het algemeen bestuur). Hun plekken zijn ingenomen door Frans van Schayik en Jenneke van Dongen;
… is het in opdracht van de vijf Land van Cuijkse gemeenten opgestelde evaluatierapport ‘Wie A zegt…’ verschenen;
… is de samenwerking met de stichting Een Goei Leven gecontinueerd;
… hebben er tal van gesprekken plaatsgevonden met andere toeristische organisaties (onder meer NBTC, VisitBrabant, Routebureau Brabant, Platform Maasduinen, Niederrhein Tourismus) en met regionale belangenbehartigers zoals Vastgoed Sociëteit en Industriële Kring;
… hebben wij bij de promotie van toeristisch Land van Cuijk samengewerkt met een kleine 150 ondernemers en organisaties en de 5 gemeenten. 
Onze dank voor de prettige samenwerking!
 
In 2020 gaan we verder op de weg die we in 2019 zijn ingeslagen. Doet u ook weer mee of wilt u meer weten over de mogelijkheden voor samenwerking?
Neem dan contact met ons op via info@rbtlandvancuijk.nl

Wij wensen u een gelukkig, gezond én succesvol 2020!