Híer moet je zijn!

Landelijk, provinciaal én regionaal worden campagnes ontwikkeld, die Nederlandse vakantiegangers stimuleren om in hun eigen land op vakantie te gaan.
In al die campagnes worden niet de voor de hand liggende steden en toeristische trekpleisters onder de aandacht van toeristen gebracht, maar ligt de focus op minder bekende maar toch bijzondere plekken.
Dat biedt kansen voor het Land van Cuijk!
In deze nieuwsbrief zetten wij op een rij welke campagnes in voorbereiding zijn en hoe je daar op kunt aanhaken.

Land van Cuijk, hét geheim van Noord-Oost Brabant

De boodschap: ‘Ontdek de verborgen geheimen van het Land van Cuijk’;

Op wie richt de campagne zich?
1. de Nederlandse vakantiegangers en dan in het bijzonder de rustzoekers, de inzichtzoekers en de verbindingzoekers (zie voor een profielbeschrijving: www.leefstijlvinder.nl).
Wij richten ons daarnaast ook op de samengestelde gezinnen;
2. de inwoners van het Land van Cuijk. Wij willen hen uitdagen om ‘op ontdekkingstocht in hun eigen ‘achtertuin’ te gaan;
De uitwerking
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk werkt, samen met de creatieve partners Cybox en Di-visie én financieel ondersteund door de vijf gemeenten, het campagneconcept verder uit.
De verwachting is dat we in de week van 22 juni een eerste pakket aan ideeën en concrete middelen kunnen presenteren. Daar maakt een toolkit, waar ondernemers en organisaties in deze regio gebruik van kunnen maken, deel van uit.
Wil je ook meedoen?
Wij zijn nu vooral op zoek naar verrassende, onderscheidende belevenissen in het Land van Cuijk, die we straks in de etalage kunnen zetten. Dat kunnen doe-activiteiten zijn, maar ook 24 uurs-belevenissen, waar een verblijf bij een van de vele bijzondere accommodaties in onze regio onderdeel van uitmaakt.
Heb je een leuk idee voor een bijzondere belevenis? Stuur een bericht naar info@rbtlandvancuijk.nl en wij nemen graag contact met je op.

#hiermoetjezijninbrabant

De boodschap: ‘Brabant gaat weer open, stap voor stap. We gidsen naar rustige plekken en laten zien hoe veerkrachtig en bijzonder Brabant is.’
Op wie richt de campagne zich?
In eerste instantie op Brabanders, later ook op de ‘directe buren’ (omliggende provincies, Vlaanderen, Nord-Rhein Westfalen)
De uitwerking:
VisitBrabant legt momenteel de laatste hand aan de campagne en verwacht later deze week de eerste middelen te kunnen presenteren. Gemeenten en toeristische organisaties (zoals het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk) zijn gevraagd om de ideeën en de middelen in te zetten én straks onder de aandacht te brengen van ondernemers en organisaties in hun regio.
Wij gaan actief gebruikmaken van de Brabantse campagne, maar geven er ook een eigen(wijze) Land van Cuijkse ‘draai’ aan. Hoe we dat gaan doen, maakt onderdeel uit van onze eigen campagne. Daar komen wij graag bij jou op terug.
Wil je ook meedoen?
VisitBrabant kiest ervoor om haar campagnetoolkit te verspreiden onder gemeenten en regionale toeristische organisaties. Zodra wij de toolkit hebben ontvangen, gaan we de inhoud ervan delen met ondernemers en organisaties in ons gebied.

Hier moet je zijn

De boodschap: ‘Je hoeft niet naar ‘daar’, want je vindt het allemaal ‘hier’. Hier in dit land, hier in deze regio, hier op deze plek.
Op wie richt de campagne zich?
‘Hier moet je zijn’ wil Nederlanders enthousiast te maken voor vakantie en recreatie in eigen land.
De uitwerking:
Deze landelijke campagne is ontwikkeld door NBTC Holland Marketing. De campagne roept op om jouw ervaringen met anderen te delen en daarvoor de hashtag #hiermoetjezijn te gebruiken. Kijk voor meer informatie op www.hiermoetjezijn.nu
Wil je ook meedoen?
Het Land van Cuijk is inmiddels partner geworden van deze campagne. Wij krijgen daarmee de beschikking over logo’s en andere grafische bestanden, maar kunnen ook suggesties doen voor bijzondere locaties die vervolgens een plek krijgen in de campagne van NBTC.
Heb je ideeën of suggesties voor verrassende locaties die Nederland zou moeten leren kennen? Stuur een mail naar info@rbtlandvancuijk.nl

Welkomterugin.nl

De boodschap: ‘Zoek het avontuur eens om de hoek, er is nog zoveel te ontdekken.’
Op wie richt de campagne zich?
Alle Nederlanders worden opgeroepen om op ontdekkingsreis te gaan in eigen land. “Of dit nu in de eigen stad of het dorp is, in de regio of op een avontuur in een onbekend deel van het land.”
De uitwerking:
Welkomterugin.nl is een project van marketing- en communicatiespecialisten, allen actief in de toerisme-, gastvrijheids- en evenementensector.
Welkomterugin.nl is een Instagramcampagne. Via het kanaal @welkomterugin.nl delen bekende reisbloggers, contentmakers en experts hun favoriete plekken. Het is ook mogelijk om daar jouw bijzondere locaties aan te voegen. Dan kan door de hashtag #WelkomteruginNL te gebruiken.
Wil je ook meedoen?
Kijk op www.welkomterugin.nl voor de voorwaarden. Op de website vind je ook een toolkit met logo’s van deze actie.