Toeristische campagne: de stand van zaken

Vorige week dinsdag hebben wij het concept en het programma van de toeristische campagne ‘Land van Cuijk, hét geheim van Noord-Oost Brabant’ gepresenteerd. De onlinepresentatie is terug te kijken via https://streaming.cybox.nl
De opname is inmiddels 166 keer bekeken. Berichten over de onlinepresentatie op onder meer LinkedIn zijn breed gedeeld. Met andere woorden: de interesse voor de campagne is groot. De komende tijd moet uitwijzen of dat ook leidt tot een actieve deelname van ondernemers en organisaties én tot meer bezoek aan toeristische bezienswaardigheden en accommodaties. In deze nieuwsbrief geven wij een update van de actuele stand van zaken.

Campagnebeelden

Mark van Stokkom van TradeMark Fotografie heeft in de afgelopen weken op tien locaties in het Land van Cuijk campagnebeelden gemaakt. Vier campagnebeelden stonden vorige week vrijdag al op de voorpagina van de streekeditie van De Gelderlander.
De campagnebeelden passen bij de tien thema’s, die wij in de komende maanden op verschillende momenten en in diverse media laten terugkomen.

Vakantiekrant in de maak

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de productie van een Vakantiekrant. De Vakantiekrant is een actuele aanvulling op het Land van Cuijk Magazine en laat een overzicht zien van wat er in de maanden juli en augustus wél te doen is in het Land van Cuijk. Ideaal voor de vakantiegangers die op dat moment in het Land van Cuijk zijn en plannen maken voor uitstapjes.
Onze oproep aan ondernemers en organisaties om activiteiten aan te leveren voor de agenda van de Vakantiekrant heeft zoveel reacties opgeleverd, dat we hebben besloten om de Vakantiekrant uit te breiden van 4 naar 8 pagina’s. De krant wordt deze week in een oplage van 10.000 exemplaren gedrukt en voor het eerst uitgegeven tijdens de eerste Roodtrip op woensdag 15 juli. Over de planning van de Roodtrip volgt volgende week meer informatie.
De Vakantiekrant wordt niet alleen tijdens de Roodtrip verspreid, maar is straks ook verkrijgbaar via Toeristische Informatiepunten en ondernemers in het Land van Cuijk.

Blogster op bezoek

Vorige week dinsdag en woensdag was blogster Naline Roodbeen van het platform Stop and Stare in het Land van Cuijk op bezoek. Op verzoek van VisitBrabant had zij een top 5 gemaakt van regio’s die zij graag zou willen bezoeken; het Land van Cuijk stond, vooral ook vanwege onze onbekendheid, hoog op die lijst.
Op de eerste dag van haar tweedaagse blogreis heeft Naline door het zuidelijke en westelijke deel van het Land van Cuijk (Boxmeer, Maasheggen, Vierlingsbeek/Overloon, Sint Anthonis en Mill) gefietst en onder meer De Meerstoel en het Oorlogsmuseum bezocht. Op de verregende tweede dag heeft Naline haar fietsroute moeten inkorten en is zij op bezoek geweest in Cuijk, het Kruisherenklooster in Sint Agatha en de ambachtelijke siroopmalerij van Het Veerhuis in Oeffelt. Naline heeft overnacht op landgoed De Barendonk in Beers.
De Gelderlander heeft Naline geïnterviewd over haar ervaringen. Het artikel is afgelopen zaterdag geplaatst. Via Instagram heeft Naline al foto’s gedeeld van haar bezoek aan het Land van Cuijk, binnenkort volgt een verslag op de site van Visit Brabant.

Campagneslogan op eigen foto

Wil je actief meedoen aan de campagne en daarvoor onze campagneslogan of -logo gebruiken? Dat kan. Zowel de slogan als het logo zijn als .png-bestand beschikbaar. Daarmee zijn slogan en/of logo heel eenvoudig toe te voegen aan een foto.

  1. Open het bestand van logo of slogan en klik op kopiëren;

  2. Open het bestand van de foto;

  3. Klik op ‘plakken’;

  4. Maak de slogan en/of het logo passend;

  5. Sla de foto opnieuw op, eventueel onder een andere bestandsnaam;

  6. Plaats de foto op jouw website of sociale mediakanalen

De .png-bestanden zijn terug te vinden in onze toolkit: https://www.rbtlandvancuijk.nl/Promotiemiddelen/toolkit/

Nog meer media-aandacht

Deze week worden een eerste advertentie geplaatst in De Maasdriehoek, Arena Lokaal en de Nejje Krant. De advertentie richt zich vooral op inwoners van het Land van Cuijk (‘ga op ontdekkingstocht in de eigen achtertuin’) en roept op geheimtips over bijzondere plekken in het Land van Cuijk te delen. Via de eigen sociale media of via de kanalen (Facebook, Instagram en Twitter). Komende week start bovendien een reeks van artikelen, waarin de tien thema’s centraal staan, in de Maasdriehoek.
Met De Gelderlander vindt op dit moment afstemming plaats over een serie van vijf of zes artikelen, waarbij een verslaggever tot nu toe ‘verborgen’ gebleven plekken in het Land van Cuijk bezoekt. Met De Stier en De Bok moeten nog contacten worden gelegd.
Tot slot is toeristisch manager Erik Jansen op 12 juli te gast in het radioprogramma Het 12 Uurtje op Lokale Omroep Mill.

Veel ideeën aangedragen

Afgelopen week zijn veel goede ideeën bij ons binnengekomen voor onder meer 24 uurs-belevingen en dagtrips. We hebben ze uiteraard gelezen, maar nog niet overal op kunnen reageren. Dat is tegen onze gewoonte, maar op dit moment komt er zoveel tegelijkertijd samen dat beantwoording van mails soms iets langer op zich laat wachten. Onze excuses daarvoor, maar maak u niet ongerust: uw mail raakt niet in de vergetelheid! We komen er zo snel mogelijk op terug.