Psst … hier moet je zijn

Onder het motto ‘Psst … hier moet je zijn’ zijn wij drie weken geleden een campagne gestart, die vakantiegangers moet enthousiasmeren om deze zomer (ook) het Land van Cuijk te bezoeken.  De campagne is samen met de creatieve partners Cybox en Di-visie ontwikkeld en wordt financieel ondersteund door de vijf gemeenten in het Land van Cuijk.
Zoals vorige week presenteren wij ook nu graag de actuele stand van zaken.

Roodtrip is gestart

Afgelopen week zijn we gestart met de Roodtrip, een promotietour langs plekken in het Land van Cuijk waar veel vakantiegangers zijn of komen. Inmiddels zijn we tweemaal met een stevig bepakte Fiat 500 op pad geweest.
De reacties op de promotietour zijn enthousiast. Veel vakantiegangers én accommodatiehouders stellen het bezoek zeer op prijs. “Een heel hartelijk welkom”, aldus een van de toeristen. “Leuk dat jullie dit doen”, aldus een ander.
De Roodtrip gaat nog viermaal door het Land van Cuijk: op 28 juli en 1, 5 en 9 augustus. Voor het reisschema zie www.rbtlandvancuijk.nl

Vakantiekrant goed ontvangen

Tijdens de Roodtrip wordt onder meer de Vakantiekrant uitgegeven. De acht pagina’s tellende krant geeft een actueel overzicht van wat er in juli en augustus in onze regio te doen is. En dat is, ondanks de coronacrisis, meer dan je wellicht zou verwachten.
In de afgelopen dagen hebben wij ook dozen met Vakantiekranten bezorgd bij accommodaties en Toeristische Informatiepunten waar veel vakantiegangers komen. Daar gaan we deze week nog mee verder.
Wil je ook graag Vakantiekranten uitdelen en heb je er nog geen ontvangen, neem dan contact met ons op via info@rbtlandvancuijk.nl
Dat geldt ook voor de Land van Cuijk Magazines, de Fiets & Wandelrouteboekjes en de toeristische plattegronden van het Land van Cuijk. We hebben nog voldoende voorraad, dus laat het gerust weten als je promotiemiddelen wilt uitdelen.

Offensief via sociale media

Afgelopen week zijn wij via de sociale media een publiciteitsoffensief begonnen. Dagelijks versturen wij twee tot drie berichten via Facebook, waaronder een ‘tip van de dag’. Daarnaast zetten we een ondernemer, die heeft deelgenomen aan een van onze promotiemiddelen, in de schijnwerpers.
Wij delen bovendien foto’s via Instagram en maken daarbij ook gebruik van foto’s van anderen, zoals Grave_Brabant.
Heb je ook foto’s of berichten die de moeite van het delen waard zijn, voeg dan @GroetenuithetLandvanCuijk (Facebook) of @GroetenuitLvC (Instagram) toe aan jouw bericht.

Facebookadvertenties

Afgelopen vrijdag hebben we de eerste van drie Facebookadvertenties geplaatst. Het thema van de eerste advertentiecampagne is ‘op avontuur’ en richt zich op gezinnen met (klein)kinderen in en rond de grote steden in de omgeving van het Land van Cuijk.
Komende week worden ook Facebookadvertenties geplaatst rond de thema’s ‘waterplezier’ en ‘fietsen en wandelen in Maasheggen UNESCO’.

Website aangepast op campagnethema’s

De website www.visitlandvancuijk.nl is afgelopen week aangepast. Op de homepage zijn de campagnebeelden te zien en wordt via kleurrijke buttons doorverwezen naar pagina’s waarop de thema’s nader worden toegelicht.
In de komende weken worden nog (meer) arrangementen en dagtips toegevoegd.

Campagnebeelden in toolkit

Fotograaf Mark van Stokkom heeft eerder tien beelden voor de campagne gemaakt. De foto’s verbeelden de tien thema’s. Op elke foto staat, manshoog, de lettercombinatie ‘Psst hier moet je zijn’.
De campagnebeelden zijn afgelopen week toegevoegd aan de toolkit: https://www.rbtlandvancuijk.nl/Promotiemiddelen/toolkit/ Je vindt ze onder ‘Campagnemiddelen toeristische campagne’ en zijn voor deze campagne te downloaden én te gebruiken.
In de toolkit vind je ook het campagnebeeldmerk, dat je eenvoudig (kopieren en plakken) kunt toevoegen aan eigen foto’s.

Prijsvraag en redactionele aandacht

Ook de lokale en regionale media besteden dezer weken veel aandacht aan onze campagne.
Samen met De Bok en De Stier is een prijsvraag gemaakt, die afgelopen week in de beide bladen is geplaatst.
In de Maasdriehoek staat wekelijks een artikel over toeristisch Land van Cuijk, met de persoonlijke bezoektips van Eefke Peeters.
De Gelderlander is afgelopen week gestart met een zomerserie over ‘verborgen bestemmingen’ in het Land van Cuijk. De eerste aflevering ging over Brabanthop in Wilbertoord, waar wekelijks een rondleiding wordt gegeven.
Arena Lokaal presenteert in juli en augustus de Arena Zomerweken. Het Land van Cuijk is een van de deelnemers.
Op dinsdag 28 juli maakt Lokale Omroep Mill opnamen van de Roodtrip als deze Camping Rossum's Troost in Sint Hubert om 16.00 uur aandoet.
Tot slot besteedt ook de Neije Krant volop aandacht aan de toeristische campagne van het Land van Cuijk.

In top-20 van Nederland

NBTC Holland Marketing publiceerde afgelopen week een top-20 van ‘verrassende vakantiebestemmingen’. Ook het Land van Cuijk stond daar tussen!
Zie ook  https://www.holland.com/be_nl/toerisme/reisinspiratie/hier-moet-je-zijn/hier-moet-je-zijn-door-heel-nederland.htm

Doorverwijzen naar collega-ondernemers

Afgelopen week hebben wij Vakantiekranten bezorgd bij accommodaties in het Land van Cuijk. Wat ons opviel: veel accommodaties zijn (nagenoeg) volgeboekt. En: waar zich toch nog nieuwe gasten melden worden ze doorverwezen naar collega-ondernemers in het Land van Cuijk, waar wél plek is. Klasse!