Presentatie toeristische campagne

Vandaag gaat de toeristische campagne ‘Land van Cuijk, hét geheim van Noordoost Brabant’ van start.
Benieuwd naar hoe de campagne er in beeld en woord uit gaat zien en welke middelen in de komende tijd worden ingezet? Bekijk via streaming.cybox.nl de (online) presentatie die wij gisteren, mede namens onze creatieve partners Cybox en Di-visie, hebben gegeven.

Campagne in juli en augustus

De campagne heeft een looptijd van minimaal negen maanden tot een jaar.
In die periode gaan wij, mede afhankelijk van de actualiteit (hoe ontwikkelt het coronavirus zich en wat betekent dat voor het bezoek aan bezienswaardigheden en verblijfsaccommodaties?), regelmatig nieuwe middelen en activiteiten toevoegen.
In de maanden juli en augustus richten we ons met name op de inwoners van het Land van Cuijk en de vakantiegangers die hier op bezoek zijn. Wij willen hen laten kennismaken met de bijzondere, vaak nog onbekende en altijd interessante plekken in het Land van Cuijk. Wij hopen hen zo overtuigen dat het de moeite waard is om op ontdekkingstocht door het Land van Cuijk te gaan.

Thema’s, belevingen en dagt(r)ips

Aan de hand van tien thema’s laten we zien wat het Land van Cuijk aantrekkelijk maakt. Van ’20 eeuwen vaderlandse geschiedenis’ tot ‘waterpret’ en van ‘avontuur voor het hele gezin’ tot ‘oorlog en vrijheid’.
Van al deze thema’s zijn fraaie campagnebeelden geschoten (door fotograaf Mark van Stokkom), met als terugkerend element een manshoog, in tempex uitgevoerd object met de tekst ‘Pssst…hier moet je zijn’.
Aan elk van de thema’s koppelen we 24 uursbelevingen en dagt(r)ips. De 24 uursbelevingen bieden naast overnachtingslocaties ook inspirerende doe-activiteiten. De aanbevolen dagt(r)ips zijn eigenwijze en verrassende uitjes in het Land van Cuijk.

Roodtrip door Land van Cuijk

In de maanden juli en augustus maken we een ‘Roodtrip’ door het Land van Cuijk. Met een bepakte en bezakte rode Fiat 500 uit 1970 trekken we zes dagen door de regio en bezoeken we 20 locaties waar in korte tijd veel vakantiegangers samenkomen.
We maken op die locaties promotie voor het Land van Cuijk door onder meer het magazine, het routeboekje en de plattegrond uit te reiken én we verzamelen verhalen. We vragen vakantiegangers om voor de camera te vertellen welke bijzondere locaties in het Land van Cuijk zij aanbevelen. Die beelden delen we vervolgens via sociale media en brengen we samen op een speciale webpagina.
Tijdens de ‘Roodtrip’ (in samenwerking met www.oldtimerverhuurmill.nl) delen we ook een Vakantiekrant met een actueel overzicht van alle evenementen en activiteiten in de maanden juli en augustus.

Aanpassing website

De campagne krijgt ook een prominente plek op de website www.visitlandvancuijk.nl.
Op dit moment zijn we druk bezig om alle content (denk aan 24 uursbelevingen en dagtrips) te verzamelen. De verwachting is dat de aangepaste website eind volgende week live gaat.
Daarnaast wordt ook een Facebook- en een Google Ad Words-campagne voorbereid.

Samenwerking Visit Brabant en NBTC

Een van de uitgangspunten van onze campagne is dat we zoveel mogelijk aanhaken op lopende landelijke (NBTC) en provinciale (VisitBrabant) campagnes. Beide campagnes gebruiken ook ‘Hier moet je zijn’ als slogan.
Wij gaan onder meer campagnebeelden aanleveren voor de beide campagnes. Die beelden zullen breed gedeeld gaan worden.
Daarnaast is er aandacht voor het Land van Cuijk op de website hiermoetjezijninbrabant.nl en wordt ook op andere fronten nauw samengewerkt met VisitBrabant. Zo heeft VisitBrabant ervoor gezorgd dat blogster Naline Roodbeen gisteren en vandaag op de fiets het Land van Cuijk verkent. Zij gaat haar ervaringen en haar ontmoetingen met ondernemers delen in een artikel, dat onder meer via de kanalen van VisitBrabant en haar veelgelezen blog Stop and Stare verspreid gaat worden.

Hoe kun je meedoen?

Ondernemers en organisaties in het Land van Cuijk kunnen meedoen aan de campagne door:

  1. actief ambassadeur te zijn van de campagne én het Land van Cuijk;

  2. de campagne en in het bijzonder de geheimen van onze regio uit te dragen, bijvoorbeeld op de eigen website en in de sociale media. Wij vullen later deze week de toolkit op de website rbtlandvancuijk.nl met onder meer de lettercombinatie en het campagnelogo;

  3. ideeën aan te dragen voor de 24 uursbelevingen en interessante dagt(r)ips.

Neem gerust contact met ons op (via info@rbtlandvancuijk.nl) als je vragen of suggesties hebt!