Meer volgers na twee maanden 'Psst ... hier moet je zijn'

Dankzij de campagne ‘Psst … hier moet je zijn’ is het Land van Cuijk bij veel meer potentiële bezoekers van onze regio op het netvlies gekomen. Die conclusie mag worden getrokken uit een tussentijds overzicht van de resultaten van de campagne in de maanden juli en augustus.
Zo bezochten, in vergelijking met vorig jaar, in de afgelopen maanden 22% meer bezoekers de website visitlandvancuijk.nl en werden de webpagina’s liefst 145.000 keer bekeken.
Opvallend is ook dat het aantal volgers van de Facebook-pagina Groeten uit het Land van Cuijk met 26% toenam. Ons Instagram-account wordt nu zelfs door 37% meer belangstellenden gevolgd.
In de afgelopen twee maanden hebben we ook drie Facebook-advertenties geplaatst. Een van de advertenties was gericht op gezinnen met kinderen, een andere op de watersportliefhebbers. De derde advertentie had Maasheggen UNESCO als onderwerp. Met deze drie advertenties zijn 200.000 Facebookgebruikers bereikt. Ruim 7.750 van hen klikten door op de link in de advertentie en kwamen zo uit op de website www.visitlandvancuijk.nl. 
De resultaten van de campagne zijn verzameld in deze factsheet

Enquête in najaar 

We hebben (nog) geen overzicht van wat het belangrijkste resultaat van de campagne 'Psst ... hier moet je zijn' zou moeten zijn: de toename van het aantal verblijfsgasten en bezoekers van bezienswaardigheden in de regio. Uit gesprekken met ondernemers hebben we wel begrepen dat het deze zomer op veel plekken druk was. Vaak drukker dan in voorgaande jaren. 
Wij willen in het najaar een enquête uitzetten onder de verblijfsaccommodaties en de toeristische bezienswaardigheden in het Land van Cuijk. Wij hopen zo een beter inzicht te krijgen in hoe voor ondernemers en organisaties het toeristisch seizoen is verlopen en wat hun wensen en verwachtingen zijn voor het toeristisch seizoen 2021.

Duitse blogster op bezoek in Land van Cuijk

Ondertussen gaan we door met aandacht vragen voor het Land van Cuijk. Afgelopen week was Simone Gorosics van de website Nach-Holland.de drie dagen op bezoek in onze regio. Met ruim 100.000 unieke bezoekers per maand is Nach-Holland.de een belangrijke informatiebron voor Duitsers die in Nederland op vakantie willen gaan. Het contact met Simone Gorosics is tot stand gekomen via VisitBrabant.
Simone heeft overnacht in het City Resort Hotel in Mill, gewandeld in de Maasheggen en de Staatsbossen en gefietst naar Grave en via de Kraaijenbergse Plassen naar Cuijk. Verder heeft ze gebruik gemaakt van de Welnessboot in Mill. Haar indruk van het Land van Cuijk was positief: “Verbluffend mooi!”
Zodra het artikel over het Land van Cuijk op de website Nach-Holland.de is verschenen zullen wij de link via deze nieuwsbrief delen.

Mogelijk toch Natuurdag op landgoed Tongelaar

Kasteel Tongelaar onderzoekt de mogelijkheden om tijdens de herfstvakantie een kleinschalige Natuurdag te organiseren voor kinderen. Afgelopen week hebben medewerkers en vrijwilligers van Brabants Landschap, OntdekMill, IVN en Land van Cuijk Boert Bewust daarover overleg gevoerd. “Het landgoed is groot genoeg en heeft alle ruimte om buiten te gaan struinen. Met een tijdslot en een maximum aantal bezoekers kunnen we ervoor zorgen dat het allemaal klein en rustig blijft,” zegt Theo de Mol, beheerder van Brabants Landschap. Land van Cuijk Boert Bewust onderzoekt samen met Support Your Locals de mogelijkheden voor picknicktassen, om zo de lokale voedselproducenten te betrekken bij de Natuurdag. 
Binnenkort wordt bekend of de Natuurdag definitief doorgaat.
De foto is van Mooi & Mooi Fotografie.

Workshops Instagram

Hoewel over de hele wereld al 500 miljoen mensen dagelijks gebruik maken van Instagram, zijn veel bedrijven, ook in onze regio, er nog onbekend mee. 
Het Graafse bedrijf Tocomfy biedt workshops aan, die bedrijven helpen om Instagram in te zetten en zo zichzelf en hun diensten succesvol te promoten. De workshops worden gegeven in Grave. Er kunnen maximaal zes personen per workshop deelnemen.
Voor meer informatie klik hier.